Loading...

Facebook Kursus

/Facebook Kursus
Facebook Kursus 2017-07-31T22:21:45+00:00

Facebook kursus målrettet din virksomhed

Med dette grundlæggende facebook kursus vil du blive fortrolig med de generelle principper bag facebook, som et socialt medie, når du skal:

  • Poste indlæg
  • Lave annoncer
  • Optimere
  • Planlægge

Facebook platformen er meget enkelt at gå til, både når det drejer sig om eksponering og annoncering. Udfordringen ligger mere i vores indstilling til kontinuerligt at arbejde med kanalen og skabe indhold der understøtter de gode relationer med vores potentielle kunder.

DKK 1.995,- ex. moms

  • Varighed: 1 dag, 09.00-16.00

  • Sted: Hos dig

  • Grundlæggende facebook

  • Målrettet din virksomhed

  • Kræver ikke forudgående kendskab

Ja tak – tilmeld mig
0
danskere er på facebook
0%
bruger facebook hver dag
0 min.
på facebook om dagen
0%
tjekker mobilen på toilettet
Underviser, Flemming Kjær Vibjerg, Online Marketingaktivist

Underviser – Flemming Kjær Vibjerg

Dette kommer du til at lære

På dette målrettede kursus, i facebook, kommer vi ind omkring de algoritmer facebook bruger for at vurdere hvordan dine opslag skal eksponeres og hvilke teknikker du kan bruge for at få de bedste betingelser.

Vi kigger også på hvilke muligheder der er for:

  • Annoncering
  • Leadgenerering
  • En god kampagnestruktur

Disse 8 overordnede punkter bliver vores agenda:

Opsætning

Når vi starter helt fra bunden med facebook er der nogle praktiske og tekniske opgaver vi skal have løst. Vi kigger på de væsentlige:

  • Oprette en virksomhedsside
  • Oprette en betalingskonto
  • Kædet facebook sammen med websitet
  • Justere indstillinger efter behov
Strategi

Når vi gerne vil bruge facebook som markedsføringskanal skal vi kontinuerligt arbejde med kanalen i tråd med det vi ønsker at opnå. Her vil det være hensigtsmæssigt at lægge en strategi.

  • Hvem taler I til på facebook?
  • Hvor tit lægger I et oplæg op?
  • Hvordan opnår I den gode dialog?
  • Hvilket Content vil I bruge?
  • Hvem svarer på spørgsmål?
Aktivitetskalender

Når vi har strategien på plads er det en god ide at have en overordnet køreplan for aktiviteter på facebook. Både for at holde momentum men også for at markedsføringen har en rød tråd gennem alle aktiviteter. Derfor kigger vi på hvad en aktivitetskalender kan indeholde:

  • Hvilke dage poster eller laver I annoncer?
  • Hvilke temaer bruger I?
  • Hvilke kampagner skal køre?
  • Hvilke historier vil I fortælle?
  • Hvilket værktøj eller kalender kan I bruge til dette?
Teknikker

Facebook har nogle algoritmer eller beregninger der bestemmer hvordan dine indlæg og annoncer skal klare sig. Vi kigger på de teknikker der kan hjælpe dig:

  • Video
  • Bevægelser og farver
  • Overskrifter
  • Følelser på sociale medier
  • Tagge
  • Få folk til at udvide kommentarfelt og indlæg
Konverteringsmål

Hvad er meningen med at være på facebook for jer? Hvad er en konvertering for jer?

  • Hvad er en konvertering?
  • Hvad må en konvertering koste?
  • Hvordan laver I opfølgning?
Annoncering

Hvordan bruges den tekniske del af facebook annonceringsmodul til at lave annoncer og følge op.

  • Hvilke annonce muligheder er der?
  • Hvordan opsætter I en annonce?
  • Hvordan vælger I vores målgruppe?
  • Budget
  • Hvordan kan vi splitteste vores annoncer?
  • Retargeting

 

Målgrupper

Det koste penge at annoncere på facebook. Derfor vil det være uhensigtsmæssigt at vi henvender os til personer der slet ikke er relevant i forhold til vores produkt. Derfor vil vi gerne ramme vores målgruppe så præcis som muligt.

  • Hvem er jeres målgruppe?
  • Vi kigger på adfærd, demografi og interesser.
  • Hvordan kan I rammer personer der allerede har interageret med jer?
Opfølgning

For at følge med i budget og omkostninger er vi nødt til at få defineret og sat nogle nøgletal op. For at kunne optimere på både budget og målgruppe skal vi hurtigt have et overblik over performance så vi kan justere ved at skrue på de rigtige knapper.

  • Opfølgning i facebook
  • Reach eller konvertering?
  • Optimering

Spørgsmål til dette kursus? – ring på tlf.: 2245 4671

Ja tak – ring mig op!

Vi ringer til dig for at tale om mulighederne og forventningerne til dette kursus.

Ring nu!